פרשת מסעי - מסע של תהליכים

בס"ד

פרשת מסעי – מסע של תהליכים



כל הורה יודע שכשהתינוק שלו מתחיל לזחול לפני שהוא התחיל להתהפך צריך לבדוק שאין לתינוק פגיעה ביכולות מוטוריות. גם כשתינוק מתחיל לרוץ בלי שהוא עדיין זוחל זה עשוי להעיד על פגיעה בגדילה לטווח ארוך. לכל שלב יש משמעות.

 

פרשתנו פותחת בפסוק: "אֵלֶּה מַסְעֵי בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר יָצְאוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לְצִבְאֹתָם בְּיַד מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן".

 

שתי שאלות עולות על הפסוק:

א)  כתוב "אלה מסעי" אז למה התורה מפרטת את מקומות החנייה של בני ישראל, ולא את מה שעבר במסעות עצמן?

ב)  מהמילים: "אלה מסעי... אשר יצאו מארץ מצרים", נראה שבכל מסע ומסע יצאו ממצרים, ולא שרק המסע הראשון הוא היה ביציאה מארץ מצרים?

 

הבעל שם טוב מסביר: שכנגד 42 מסעות שעם ישראל עברו, ישנם 42 מסעות שנמצאים גם בחייו של כל יהודי מהרגע שהוא נולד עד מותו. והם מתארים את המסע הרוחני שהאדם עובר בכל חייו. המסע הזה הוא משמעותי וחשוב

 

והנה אפשר לענות על השאלות שהעלנו:

א)  המסע נועד כדי לקדם אותך למקום גבוה יותר. אם רק עברת מסע, תקופה בחיים ולא הגעת למקום אחר, אין משמעות למסע שלך. בני ישראל בכל מסע הגיעו למקום מסוים וללימוד מסוים, כך האדם בכל שלב צריך להתקדם למקום משמעותי יותר.

ב)  כל מסע מוציא אותך מהמצרים שלך למקום גבוה ומרומם יותר. ישנם מסעות בחיים לא קלים אך עלינו לזכור שכל מסע מטרתו לרומם אותנו למקום גבוה יותר.

 

יש מסע של דפקה – דפקו אותך.

יש מסע של מיתקה – היה לך תקופה מתוקה.

יש מסע של רפידים – אתה מרגיש רפוי לחלוטין.

יש מסע של קברות התאווה – נפלת שם לתאוות הנמוכות שלך.

יש מסע של קדש – שם היית ממש קדוש.

יש מסע של חרדה – תקופה של פחדים בחיים.

 

כל מסע בונה אותנו למקום גבוה ומשמועתי יותר. מכל מסע אנחנו לומדים ונבנים.

חשוב לדעת שיש ערך למסע. עצם ההליכה היא זו שבונה את האדם ומביאה אותו לקומה נוספת שיראה אותה כשיגיע לחנייה.

 

פעם מישהו רואה אחד שעולה ויורד מאיזה הר, הוא ניגש אליו ושואל אותו:

"למה אתה הולך וחוזר, לאן אתה מנסה להגיע?"

עונה לא האיש: "אני לא צריך להגיע לשום מקום, אני בטיול, אני נהנה מהדרך עצמה".

לפעמים אנשים רצים ולא מבינים שיש משמעות גם להליכה עצמה במסע כדי שיביא אותך לחנייה מרוממת יותר.

 

נקודה נוספת שחשוב ללמוד ממסעי בני ישראל, זה שלפעמים אנו רצים להגיע לאיזה מקום מיוחד ושוכחים שהתהליך הוא קריטי, ויש הכרח לעבור את המסע בשלמותו, כדי להבשיל נכון:

אנחנו רוצים להיות כבר בכיתה א', רוצים להיות כבר בר/ בת מצווה. רוצים כבר לסיים את הלימודים, רוצים כבר להתחתן, רוצים כבר ילדים, רוצים כבר להתקבל לעבודה, רוצים שהילדים יתחתנו, רוצים כבר לצאת לפנסיה.

אנו עסוקים רבות בתוצאות. התורה רואה ערך במסע עצמו. הוא זה שמביא אותך לחנייה. רק מי שמשקיע במסע מגיע אל החניה. מכל שלב אנו צריכים להבנות נכון.

 

קטע נחמד על "סוס ים" שקשור למשמעות החשיבות שבדרך:

היה פעם סוס ים, שצבר את מעט ממונו שבעה שקלים,

ויצא בדהרה לחפש את מזלו.

טרם הרחיק נדוד נקרא לו בדרכו צלופח.

"חבר, לאן אתה הולך?" שאל הצלופח.

"אני הולך לחפש את מזלי", ענה לו סוס הים בגאווה.

"בר מזל אתה" אמר הצלופח,

"בעבור ארבעה שקלים אמכור לך סנפיר פלא ואז תגיע מהר יותר."

"נהדר" התמוגג סוס הים,

שילם את הכסף הצמיד לעצמו את הסנפיר וגלש משם הלאה במהירות כפולה.

בעודו גולש פגש קרפיון.

"חבר, לאן אתה הולך?" שאל הקרפיון.

"אני הולך לחפש את מזלי" ענה סוס הים.

"יש לך מזל" אמר הקרפיון

"בעבור תשלום פעוט אתן לך את הקורקינט הסילוני הזה,

ואז תוכל לנסוע מהר יותר".

בשארית כספו קנה סוס הים את הקורקינט וגלש על פני הים במהירות מחומשת.

לא חלפה שעה ארוכה והוא פגש בכריש.

"חבר, לאן אתה הולך?" שאל הכריש.

"אני נוסע לחפש את מזלי" ענה לו סוס הים.

"בר מזל אתה, אם תיסע דרך קיצור הדרך הזה"

אמר הכריש כשהוא מצביע על לועו הפעור

"תחסוך לך זמן רב".

"יופי, תודה רבה." אמר סוס הים,

וגלש במהירות לתוך קרביו של הכריש.

 

הלוואי שנדע להעריך את המסעות שלנו, ליהנות מעצם המסע, לשמוח בו, ומכל מסע לעלות קומה נוספת.

 

תגובות

  1. היי, אני כל כך מתרגשת לקבל בחזרה את הנישואים השבורים שלי ואת בעלי בחזרה אחרי שהוא עזב אותי ואת שני הילדים שלנו בשביל אישה אחרת. אחרי 8 שנות נישואים, בעלי ואני ניהלנו ויכוח אחד עם השני עד שהוא עזב אותי לבסוף ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שלעולם לא יראו את אביהם יותר. ניסיתי להיות חזקה רק בשביל הילדים, אבל לא יכולתי לשלוט בכאבים שעינו אותי, הלב שלי התמלא עצב וכאב, כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושבת עליו כל יום ולילה ואני תמיד רוצה שהוא יחזור אליי, הייתי ממש מוטרדת והייתי צריכה עזרה, אז חיפשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שהציע שד"ר אפטה יכול לעזור לי לחזור מהר , אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. יצרתי איתו קשר והוא אמר לי מה לעשות ועשיתי את זה, ואז הוא עשה לי (Love Spell). 48 שעות לאחר מכן, בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא כל כך מתגעגע אליי ולילדים, כל כך מדהים!! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. אז, מאותו יום ואילך, נישואינו היו חזקים יותר מבעבר, הכל הודות לד"ר APATA. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט. ד"ר אפטה הוא גלגל כישוף אמיתי ועוצמתי שתמיד אתפלל לחיות זמן רב כדי לעזור לילדים שלי בעת צרה אם אתה כאן וצריך את האקס שלך בחזרה או את בעלך עבר לאישה אחרת, אל תבכה יותר, צור קשר עם הקוסם החזק הזה עכשיו. הנה איש הקשר שלו: שלח לו דוא"ל בכתובת:drapata4@gmail.com, אתה יכול גם לשלוח לו Whatsapp/viber עם המספר הזה (+22958359273), תודה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

הנקראים ביותר

פרשת תולדות - אהבת הילדים ללא תנאי

פרשת תזריע - מאמין וזורע

פרשת ויצא - האמת שנראית כשקר

פרשת כי תשא - בין הרצוי למצוי

פרשת נח - פתיחות או סגירות

פרשת מצורע - המטמון שבייסורים

פרשת פינחס - מהו שלום אמיתי?

פרשת תצוה - להאיר את העולם

פרשת לך לך - איך מקרבים?

פרשת המצורע - כוח הדיבור